4 باور اشتباه در مورد طراحی واکنش‌گرا(ریسپانسیو) که به کسب‌و‌کار‌ها لطمه می‌زند

با یک نگاه ساده به اطرافمان این موضوع به راحتی قابل درک است که تلفن‌های همراه هوشمند و سایر دستگاه‌های قابل حمل مانند تبلت‌ها ما را احاطه کرده‌اند. در اتوبوس، فرودگاه، مغازه، ورزشگاه و ... . آن‌ها همه جا هستند. امروزه فناوری به قدری پیشرفت کرده است که با تلفن همراهمان قادر هستیم اینترنتی خرید کنیم، بلیط ورزشگاه بخریم، در خانه را باز و بسته کنیم و حتی اتوموبیل خود را روشن کنیم! پس با اعتماد بالایی می‌توانیم بگوییم مخاطبان کسب‌و‌کار ما هم در این فناوری غرق شده‌اند. پس چرا ما نباید جایی باشیم که مشتریان بالقوه ما آنجا حضور دارند؟

این تغییرات باعث شده متخصصین طراحی سایت نیز دست به کار شوند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند. مهم نیست که مخاطبان از چه وسیله‌ای استفاده می‌کنند، طراحان می‌توانند وبسایت‌ها را بصورت واکنش‌گرا(ریسپانسیو) طراحی کنند به گونه‌ای که با هر دستگاه هوشمندی و هر اندازه صفحه‌ای به بهترین شکل ممکن سازگار باشند. اما متاسفانه همگام با ظهور این فناوری شاهد باور‌هایی اشتباه در این زمینه هستیم.

باور‌های اشتباه رایج



    1. یک طراحی واکنش‌گرا با تمامی مرورگر‌ها سازگار است. این باور نادرست قدری هم با حقیقت آمیخته شده است. طراحی واکنش‌گرا با مرورگر‌های موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و سافاری سازگار است اما با بسیاری از نسخه‌های اینترنت اکسپلورر سازگار نیست. خوشبختانه اکثر کاربران اینترنت مرورگر‌های به روز و سریع‌تر را جایگزین این مرورگر کرده‌اند.

 

    1. طراحی واکنش‌گرا بسیار پر هزینه است. این جمله با گذشت زمان به یک افسانه تبدیل شده است. هزینه طراحی واکنش‌گرا با گذشت زمان کاهش یافته است و امروزه کسب‌و‌کار‌های بزرگ و کوچک از آن بهره می‌برند.

 

    1. طراحی واکنش‌گرا چه کار دارد به سئو(بهینه سازی برای موتور‌های جستجو). با کمی تحقیق در خواهیم یافت که طراحی واکنش‌گرا و سئو هر دو میوه‌های یک درخت هستند. چنان که گوگل کسب‌و‌کار‌ها را تشویق به استفاده از این روش طراحی می‌کند. وبسایت‌های واکنش‌گرا بیشتر باب میل کاربران اینترنت هستند و با توجه به اینکه جلب رضایت کاربران از مهم ترین اولیت‌های موتور‌های جستجو به ویژه گوگل می‌باشد، یک وبسایت واکنش‌گرا شانس به مراتب بیشتری برای ظاهر شدن در بالاترین نتایج جستجو دارد که این به معنی بازدید بیشتر و در نتیجه سود بیشتر می‌باشد.

 

    1. طراحی واکنش‌گرا تلفن‌های همراه را هدف گرفته است. در اینکه طراحی واکنش‌گرا در نتیجه سلطه تلفن‌های همراه به وجود آمده است، تردیدی نیست اما باید توجه داشته باشیم که کاربران ما تنها از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. بلکه سایر دستگاه‌ها نیز مانند رایانه‌های شخصی دارای ابعاد صفحه نمایش متفاوت می‌باشند. این امر موجب شده طراحان به تمامی جنبه‌ها توجه کنند. به طور خلاصه هدف طراحی واکش‌گرا استفاده از تمام ظرفیت‌های اینترنت است.



واقعیت یا افسانه؟

 

آگاهانه انتخاب کنید


چه بخواهید از یک طراحی واکنش‌گرا برای وبسایت خود بهره ببرید و یا از روش دیگری(همانند طراحی یک نسخه جداگانه برای تلفن‌های همراه) استفاده کنید، مطمئن شوید تمام جنبه‌های مثبت و منفی کار را در نظر می‌گیرید. در این زمینه نیز می‌توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. فراموش نکنید در مورد طراحی وبسایت نیز باور‌های نادرستی میان مردم نقل می‌شود. در آخر فراموش نکنید که امروزه کاربران زیادی از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند. پس ضمن حفظ مشتریان قدیمی خود بکوشید تا مشتریان جدیدی جذب کنید.

/ 0 نظر / 6 بازدید