تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو

پس از انجام طراحی سایت، برای داشتن یک سایت با سئوقوی و کسب جایگاه بالاتر در گوگل، نباید از شبکه‌های اجتمایی و تأثیر بسزای آن‌ها غافل شد. شاید به نظر بیاید که باانجام کارهای اصلی سئو روی سایتمان دیگر نیازی به شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در آن‌ها نداریم و فقط روی سایت کار کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت! امّا باید گفت که فعالیت‌های خارج از سایت مثل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تأثیر چشم گیری روی سایت‌های شما خواهد داشت. اگر تصمیم به فعالیت‌های خارج از سایت دارید حتما این مقاله را بخوانید تا از نحوه فعالیت‌ها و تأثیر آن‌ها بیشتر آگاه شوید.

شبکه های اجتماعی باعث بهبود سئو می شودسئو شامل چند بخش است؟

می‌توان گفت سئو شامل دو بخش اصلی سئو خارجی و سئو داخلیمی‌باشد. تقریبا ۳۰ درصد سئو به بخش داخلی و ۷۰ درصد باقی مانده آن مربوط به سئو خارجی و شبکه‌های اجتماعی است. طبق آمار‌های موجود که توسط سئو کاران منتشر شده است، هر سیگنالی که از شبکه‌های اجتماعی به خصوص google plus و twitter دریافت می‌شود در رتبه بندی گوگل تأثیر گذار است. این سیگنال‌ها شامل همه‌ی فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند لایک‌ها و لینک‌هاو …می‌باشد. پس می‌توان این گونه گفت، علاوه بر بهینه سازی سایت خودتان باید به سمت بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی حرکت کنید تا مشتریان بیشتری جذب و سئو بهتری داشته باشید. گوگل به صورت مستقیم اعلام کرده است که شبکه‌های اجتماعی دارای تأثیر غیر مستقیم بر سئو سایت هستند. در واقع وقتی شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت میکنید و مطالب سایت خودتان را در این شبکه‌ها به اشتراک میگذارید تعداد بازدید‌های لینک شما افزایش می‌یابد و این امر موجب افزایش آمار بازدید سایتتان می‌شود.

می‌توان مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت را این گونه بیان کرد

  • اشتراک گذاری مطالب سایت شما در شبکه‌های اجتماعی سبب افزایش ترافیک سایتتان میشود.
  • یک شبکه اجتماعی معتبر میتواند یک راه ارتباطی نزدیک میان شما و مشتریانتان باشد.
  • زمانی که شما از شبکه‌های اجتماعی که یک مکان عمومی برای اشتراک گذاری مطالب هستند استفاده می‌کنید، در واقع با کمترین هزینه برند‌سازی شرکت خودتان را انجام می‌دهید.

نکاتی که در اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی باید رعایت کنید

  • مطالب سایتتان را همراه با عکس و فیلم به اشتراک بگذارید تا باعث جذب بازدید در شبکه‌ها شود.
  • همواره مطالبی که می‌گذارید همراه با لینک صفحه‎ی مرتبط در سایتتان باشد تا مشتریان برای خواندن مطالب بیشتر به سایت شما مراجعه کنند.
  • همچنین همراه مطالبی که قرار می‌دهید کسب‌و‌کار خود را معرفی کنید و از مخاطبان خودتان بخواهید از سایت شما دیدن کنند.
  • تمامی لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی وارد سایت می‌شوند خاصیت nofollow دارند، بنابراین نمی‌توان از آن‌ها برای لینک بیلدینگ سایتتان استفاده کنید. امّا تأثیری که گوگل برای این لینک‌ها در نظر می‌گیرد را نباید فراموش کرد.
/ 0 نظر / 8 بازدید